måndag 4 november 2013

Sydsvenskan, Reflektion

Heej, längesen jag skrev ett inlägg men inlägget idag kommer vara en reflektion över mitt arbete eftersom att det är det sista :) Jag har lärt mig att blogga på ett bättre sätt och jag har lärt mig mycket mer om dialekter men mest om sydsvenskan. Jag kan använda mig av den information jag har fått till bland annat andra arbeten men även till att förstå när någon pratar med mig med en viss dialekt. Jag kunde ha försökt ta reda på mer om ortsnamn och vi i gruppen kunde ha försökt att göra en video där vi alla pratar med skånsk dialekt, men vi hade inte tid eftersom en av oss var sjuk väldigt ofta. Jag tycker det här arbetet var kul men jag tror inte att jag vill göra om det igen. // Dene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.