måndag 4 november 2013

Norrländska kändisar

Tjänare alla glada Norrläningar! Idag har vi kommit till den roligaste punkten tycker jag själv, vi ska skriva om norrländska kändisar. Jag heter Edvin och jag ska skriva om en sportjournalist som heter Erik Niva. Erik Niva är född 28 November 1978 i Malmberget uppe i Norrland. Erik Niva jobbar på Viasat Studion där han pratar om fotboll, helt enkelt. Han jobbar även på sporten på Aftonbladet och där skriver han istället om fotboll. 2012 så fick Erik Niva priset årets Sportjournalist. Man hör väldigt tydligt när man lyssnar på Erik Niva att han kommer från Norrland. När han pratar så pratar han väldigt långsamt och hans uttal är speciellt, det låter som att han säger vokalerna längre och då låter det lite speciellt. Själv så tycker jag att Erik Niva är en väldigt duktig sportjournalist för han kan väldigt mycket om fotboll och det är roligt att lyssna på honom. Det här var det sista jag skrev om Norrland det är faktiskt lite tråkigt. Jag hoppas ni har fått reda på lite fakta om Norrland. Hej då Bloggen vi ses någon annan gång./ Edvin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.