måndag 4 november 2013

Reflektion Jonathan Muminfamiljen

Tja, det här är reflektionen över arbetet "dialekter". VI har jobbat med finlandssvenskan och skrivit om särdrag, historia och olika begrepp m.m. Det var en interessant uppgift och jag tyckte att det var kul. Jag är nöjd med hur vi skötte uppgiften och hur vi jobbade fast Linus inte var här. Vi hade problem med att göra filmen för att Linus inte var här så det var rätt surt. Men det löste sig ändå och vi fixade filmen. För att undvika problem så kan vi nästa gång starta med den svåra delen först och ta de lättare uppgifterna senare. på så sätt har man mer tid med de svåra uppgifterna och då blir de alltså bättre. Jag har lärt mig om dialekten finlanndssvenska som jag inte visste så mycket om innan. Jag har också lärt mig om t.ex. Kända personer som pratar den dialekten, historian om den och speciella ord och begrepp som används inom den. Jonathan Wallin 8A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.