måndag 4 november 2013

REFLEKTION

Tjänare, jag skriver reflektionen idag även fast filmen inte har kommit upp än. Jag och Oscar ber om ursäkt för att filmen inte är uppe i tid, men Oscar åkte till USA som hastigast på onsdagen innan höstlovsveckan. Hur som helst så tyckte jag att arbetet är väl genomfört, det har gått bra och vi har fått med allt som vi skall ha med. Det var några punkter vi inte hann med, men dessa var och andra sidan obligatoriska. Jag och Oscar hade ett väl fungerande sammarbete samt att vi jobbade bra enskilt. Dessvärre hade vi mycket svårt att hitta bra fakta om värmländskan, men vi hoppas att ni gillar det ni har läst samt att ni har lärt er mycket om värmländskan. Jag har ialllafall lärt mig mycket, på så sätt att jag uppmärksammar dialekten på olika serier exempelvis när Anna (Mia Skäriner) pratar på Solsidan. Jag vet också om olika kännetecknen för värmlendskan som vi skrev om. Jag tycker arbetet var mycket roligt och intresant. Det är väldigt bra att känna till olika dialekter eftersom att du kan veta var en person kommer ifrån. Men även att det hör till almänbildningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.