måndag 4 november 2013

Sveamål- Reflektion

I denna kurs så skulle jag och Ellen leta upp fakta om olika dialekter och vi valde att skriva om sveamål. Det jag är nöjd med är att jag hitta ganska mycket fakta om en kändis och det var Veronica Maggio. Men jag är inte direkt nöjd med mitt presterande. Det finns väldigt mycket jag skulle vilja göra bättre av.
Jag har inte bloggat så mycket eftersom jag har haft svårt och förstå hela uppgiften och dess innehåll. Dock var det väldigt svårt att hitta fakta om sveamål.

Tycker inte alls att denna uppgift var rolig att jobba med. Har lärt mig olika sammandrag i min egna dialekt som jag aldrig tänkt på innan. Har ingen aning om hur jag kan utnyttja det jag har lärt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.